פגישה עם השרה לאיכות הסביבה

07/03/2022

פגישה חשובה התקיימה השבוע במשרדה של השרה לאיכות הסביבה הגב' תמר זנדברג, אשר אירחה את ד"ר גלית שאול ראשת המועצה האזורית עמק חפר ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון ונסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון.

הפגישה יוזמת רשות הניקוז,  התקיימה בלשכת השרה בירושלים ונכחו בה מנהלי אגפים מתחום המים ושיקום נחלים מלשכת השרה, מנהל מחוז מרכז ונציג המנהל האזרחי בתחום איכות הסביבה.

בפגישה הוצגו בפני השרה ואנשי משרדה, שני פרויקטים פורצי דרך אותם מובילה רשות ניקוז ונחלים שרון בשיתוף המועצה, במטרה לקבל את תמיכת המשרד ותקציב לפרויקטים.

הפרויקטים שהוצגו, פרויקט "האגנים הירוקים" בשטחי הפלחה של מושב גן יאשיה הגובלים בנחל שכם. אשר מטרתו לטפל בביוב המגיע משטחי הרשות הפלשתינאית ומזהם את נחל שכם ונחל אלכסנדר. פרויקט אשר יביא תועלת מיידית לשיפור איכות המים בנחל אלכסנדר, בשיטה של טיפול טבעי בשפכים. "האגנים הירוקים" גם יטהרו את המים וגם, יהוו מופע פורח של צמחיית מים מלבלבת ושבילי הליכה בין הבריכות, גן עדן לבע"ח ועופות מים.

הגורמים המקצועיים המליצו לשרה לאשר את בקשת רשות הניקוז והמועצה להקצות לפרויקט סך 4 מיליון ₪. זאת  בשל הערך המוסף הגדול שלו במתן מענה רחב ומיידי בנושא הפחמן ובהיותו מוכן לביצוע תוך 3 חודשים.

הפרויקט הנוסף שהוצג הוא "האי הירוק של השרון", יוזמה של ראשת המועצה גלית שאול.  מהלך נרחב למען שמירה על השטחים הפתוחים ויצירת מרחב ירוק לטובת כלל הרשויות העירוניות והכפריות במרכז המדינה. לפרויקט שותפים כל ראשי הרשויות בתחום האחריות של רשות ניקוז ונחלים שרון. מדובר על שטח של כ-620,000 דונם בו חיים קרוב 1,300,000 תושבים.

גלית שאול ביקשה את תמיכת המשרד לאיכות הסביבה להעביר את הפרויקט כהחלטת ממשלה. עוד הדגישה בפני השרה כי היא רואה בתוכנית צו השעה ומאמינה כי זו הזדמנות, לשמור להגן על השטחים הפתוחים והחקלאיים מפני הפיתוח המואץ.

המשרד לאיכות הסביבה רואה חשיבות רבה גם בפרויקט זה ונקבע, כי יועצת השרה נועה יואיון תקדם אותו מול האדריכל עמוס ברנדס, נציג המועצה ורשות הניקוז.

גלית שאול ראשת המועצה ויו"ר רשות הניקוז ונסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון הזמינו את השרה לסיור ברשות ניקוז והודו לה על קבלת הפנים החמה והטיפול המקצועי בנושאים החשובים שעלו בפגישה.

 

תכנית האגנים הירוקים
תחום אחריות רשות ניקוז ונחלים שרון
מפת הישובים בתחום האחריות של רשות ניקוז ונחלים שרון
תחילת העבודות על "האגנים הירוקים, יוני 2021

 

הדמיה כיצד יראו האגנים הירוקים

 

 

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן