האי הירוק שרון

30/05/2021

אי ירוק שרון.
יוזמים מהלך נרחב למען שמירה על השטחים הפתוחים והירוקים.

 

בכנס חגיגי בהשתתפות מנכ"ל משרד החקלאות נחום איצקוביץ', ראשת המועצה האזורית עמק חפר ד"ר גלית שאול, ראשי רשויות ונציגים בכירים מאת הרשויות החברות ברשות ניקוז ונחלים שרון – הוכרז "האי הירוק של השרון".

הכנס, יוזמת ד"ר גלית שאול יו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, פתח מהלך לגיבוש מדיניות ליצירת מרחב ירוק לטובת כלל הרשויות העירוניות והכפריות אשר באחריות רשות  ניקוז ונחלים שרון. זאת במטרה להגן על השטחים הפתוחים והחקלאיים מפני הפיתוח המואץ.

בתחום השיפוט של רשות ניקוז ונחלים שרון, "המותניים הצרות של המדינה" -חיים למעלה ממיליון וחצי תושבים, בשטח של כ-1,400,000 דונם. מתוכם כ-620,000 דונם בתחומי הקו הירוק – מרעננה והרצליה בדרום ועד פרדס חנה ואום אל פאחם בצפון.

בכנס נשאו דברים מנכ"ל משרד החקלאות – נחום איצקוביץ, יו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון – ד"ר גלית שאול, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון – נסים אלמון והאדריכל – עמוס ברנדייס.

ד"ר גלית שאול ציינה בדבריה, כי אם לא נפעל במשותף, במדיניות סדורה ומוסכמת, הירוק ילך וייעלם מחיינו. עוד ציינה כי תוכנית כזו היא צו השעה וכי היא  מאמינה ומקווה שזוהי התחלה של מהלך לאומי חשוב ביותר, אשר ישמר את המרחבים הירוקים והחקלאיים למען כל תושבי המדינה.

המפגש כלל הרצאה בזום של פרופ' זף המל (Zef Hemel) על תוכנית "הלב הירוק" בלב הולנד, אשר החלה לפעול כבר לפני כמאה שנה. ובזכותה מתקיימת שמירה על הטבע והירוק בין ארבע ערים גדולות.

בהמשך הכנס, התקיים שיח סביב שולחנות עגולים ובו דנו באפשרויות לשיתופי פעולה ודרכים להקמת המרחב הירוק.  והן ביצירת תכנית פעולה אשר תשמר את המרחבים הירוקים, למען כל תושבי הרשויות ברשות ניקוז ונחלים שרון ולכלל תושבי מדינת ישראל בכלל.

 

 

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן