שותלים צמחי מים באגנים הירוקים

13/03/2023

שותלים צמחי מים באגנים הירוקים
לשיפור איכות מי הנחלים שכם ואלכסנדר

רגע לפני שובם של הגשמים, חגגנו הבוקר את שתילת צמחי המים באגנים הירוקים שהוקמו בעמק – אשר כבר משפרים בפועל את איכות המים של נחלי שכם אלכסנדר! זהו עוד שלב בעבודות להקמת האגנים הירוקים, אשר החלו ביוני 2021.
רשות ניקוז ונחלים שרון, בשיתוף עם המועצה, יזמה ומנהלת את פרויקט "האגנים הירוקים", לטיפול בקולחים המגיעים משטחי הרשות הפלשתינית ומזהמים את נחל שכם ונחל אלכסנדר.

הבוקר התכנסו בשטח האגנים לחגיגת שתילת צמחי המים, ראשת המועצה ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון גלית שאול, נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז, אלי כהן מנהל הפרויקט "איילה מים", צוות רשות הניקוז ושומרי הנחל – פעילים מעמק חפר אשר מתנדבים ופועלים למען חיבורים בין הנחל לקהילה.

ראשת המועצה אמרה: "מרגש לראות את החזון הופך למציאות; מדובר בפרויקט אקולוגי משמעותי ביותר במהלך לשיקום נחל אלכסנדר. שוב מוכח כי כשמשתפים פעולה – המועצה, ארגונים ותושבים – מגיעים להצלחות מרשימות".
נסים אלמון הוסיף ואמר, "מי שחולם מגשים"
האגנים הירוקים, הוקמו על פני שטח של כ-30 דונם שהוקצו ע"י גן יאשיה בסמוך לנחל שכם, אשר עבר לאחרונה תהליכי שיקום בקטע הסמוך לאגנים. סכר שהוקם בקטע הנחל, יעצור את המזהמים ויזרים את מי הנחל דרך צינורות אל האגנים. המים יטוהרו בעזרת האגרגטים והצמחייה בבריכות ויושבו אליו באיכות גבוהה.
ניסיונות להזרמת מים מהנחל לאגנים, כבר מראים הצלחה בשטח והמים המושבים לנחל אחרי שעברו באגנים צלולים ואיכותיים בהרבה.
בהמשך התהליך תקים רשות הניקוז שבילי הליכה בין הבריכות והמטיילים יזכו למופע פורח של צמחיית מים מלבלבת ובתי גידול לבעל חיים ועופות מים.

בוקר של שתילה
גלית שאול יו"ר רשות הניקוז ונסים אלמון מנכ"ל
שתילים לקראת שתילה
בריכה לקראת שתילה באגנים הירוקים
מים צלולים מושבים אל נחל שכם
מים צלולים מהאגנים לנחל שכם
שתילה באגנים הירוקים
בריכה באגנים הירוקים
הסכר בנחל שכם
האגנים הירוקים
שתילה באגנים הירוקים
נחל שכם
שומרי הנחל, כאן גם הבוקר

 

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן