סיכום שנה במגזין עלי חפר

16/01/2023

מצטרפים לסיכום שנת 2022 במועצה האזורית עמק חפר.

לחצו לדפדוף במגזין הדיגיטלי עלי חפר סיכום לשנת 2022

 

נותנים לנחלים לזרום בחופשיות בינינו
ברשות ניקוז ונחלים שרון מסכמים שנה רבת פעילות ועשייה בסביבת הנחלים אלכסנדר, פולג, נחל חדרה ויובליהם הרבים. כבכל שנה טיפלנו בהם במקצועיות ואהבה כדי שאתם תוכלו ליהנות מהם והם, יוכלו לזרום בחופשיות לים.
גם השנה עמדנו בכל תוכניות ההסדרה לנחלים שבאחריותנו ופעולות נרחבות במפעלי הניקוז, כך שאנחנו מוכנים לחורף שיבוא עלינו לטובה. ביצענו תחזוקה שוטפת בכל ערוצי הנחל מניקוי סחף, תיקון גלישות ונזקי חורף, הגדלת כושר ההולכה של הנחלים ועד החלפה ותיקון מעבירי מים שניזוקו.

עלי חפר ינואר 2023

ראשת המועצה גלית שאול שהיא יו"ר רשות הניקוז ונסים אלמון מנכ"ל הרשות פועלים יחד למען שמירה על השטחים הפתוחים והירוקים במרחב שלנו. במסגרת פרויקט "אי ירוק " שהושק השנה, החל מהלך נרחב לגיבוש מדיניות ליצירת מרחב ירוק לטובת כלל הרשויות העירוניות והכפריות שבאחריות רשות ניקוז ונחלים שרון. זאת במטרה להגן על השטחים הפתוחים והחקלאיים מפני הפיתוח המואץ. השנה הם נפגשו עם השרה לאיכות הסביבה ואנו תקווה שהמשרד יסייע בקידום הפרויקט.
הנה על קצה המזלג פרויקטים שקידמנו השנה בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות והרשויות המקומיות בהם עוברים נחלי הרשות.
התקדמנו מאוד עם תת"ל 122, מיזם ראשון מסוגו, שהוא תכנית תשתית לאומית להגנה על העיר חדרה מפני שיטפונות. זו ראייה כוללת של כל התוכניות לאגן לנחל העובר בתוך העיר. טיפלנו בנגר הזורם מחריש ליישובי הסביבה, שיקמנו והסדרנו את קטע נחל עירון מהמחלף ועד בי"ח שער מנשה, שיקמנו והרחבנו את אפיק נחל תאנים יובל של האלכסנדר ובקרוב נשיק את הפארק האקולוגי בעין שמר.
אנו קרובים להשקת פרויקט "האגנים הירוקים" בשטחי גן יאשיה, אשר יטפלו בשפכים המגיעים משטחי הרשות הפלשתינאית ומזהמים את נחלי שכם ואלכסנדר. בתוך כך שוקם קטע נחל שכם מערבית לכביש 5714, הוגדל כושר ההולכה שלו, יוצבו הגדות והוקם סכר שיעצור מטרדים כבדים. אנו צופים שעם הפעלת האגנים הירוקים יושבו אל הנחל מים נקיים יותר.
השנה גם הוחלף הגשר החקלאי מעביר המים על נחל אמץ, מה שמאפשר מעבר נוח ובטיחותי לחקלאים ולתושבים. חנכנו עוד גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים על גדת האלכסנדר צפונית לכפר חיים בהתחברות עם נחל אביחיל. הקמנו ביחד עם קהילת ויתקין את "מצפה איתן", עוד פינת חמד על האלכסנדר.
השתתפנו ביום המעשים הטובים כ-180 תלמידי ביה"ס ויתקין יצאו לנקות את נחל אלכסנדר בקטע קדם.
אירחנו את הכנס הרביעי לעובדות רשויות הניקוז בארץ והאגף לשימור קרקע וניקוז במשרד החקלאות.
בתחום המקצועי, קיימנו יום עיון חשוב בנושא ניהול סיכוני שיטפונות במטרה לעורר מודעות לנושא ניהול הנגר והתמודדות עם אתגרי משבר האקלים.

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן