נחנך גשר חדש על גדת האלכסנדר

08/11/2021

טקס חנוכת הגשר החדש על גדת האלכסנדר בסמוך לכפר חיים

בטקס חגיגי נחנך הבוקר גשר חדש על גדת האלכסנדר צפונית לכפר חיים. הגשר החדש מיועד להולכי רגל ולרוכבי אופניים וממוקם בהמשך הנחל במורד, מקיבוץ מעברות לגשר הצבים בהתחברות עם נחל אביחיל.

בהשתתפות עשרות נציגי תושבים, שופטי תחרות ישראל יפה, ראש מועצת פרדסיה טל גורקי, וסגן ראש מועצת חוף השרון מאיר דור, עובדי רשות הניקוז, ראשת המועצה ד"ר גלית שאול וסגנה חיזקי סיבק והעושים במלאכה. כולם התכנסו בצל האקליפטוסים ועצי ארץ ישראל חרוב, תות ותאנה, אשר נטעו במקום לפני כשני עשורים.

ראשת המועצה ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, ד"ר גלית שאול ציינה בדבריה את חשיבות השימור והפיתוח של השטחים הירוקים בכל מקום. היא שיבחה את עבודתם הבלתי רגילה של עובדי רשות הניקוז לטפח ולהשביח כל שעל והיא מייחלת לשימור עוד ועוד שטחים ירוקים ברחבי העמק.

נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז דיבר על הרצון ליזום עוד ועוד פרויקטים אשר יצטרפו  למשהו גדול אחד וישמרו את תמונת הנוף הירוקה. מחובתנו לעשות את המקסימום ועוד קצת וזה מה שרשות הניקוז עושה, מגדילה ראש הן כרשות ניקוז והן כרשות נחל.

כהרגלו ציין נסים כי כעת הוספנו עוד פנינת חן למחרוזת הפנינים אשר למתניה הצרות של מדינת ישראל.

רן פרחי רכז מקצועי ברשות הניקוז, ציין כי הגשר הוא מעין צומת דרכים המחבר את כל שבילי האופניים באזור. הגשר, מתחבר לשביל האופניים אשר מגיע מנתניה דרך נווה איתמר והישובים בית יצחק, שער חפר, כפר ידידיה וכפר חיים. ובכך מאפשר חיבור בין הגדה הדרומית לחלק הצפוני של נחל אלכסנדר. רוכבי אופנים והולכי הרגל יוכלו להגיע בקלות מזרחה לאגמון חפר, או מערבה לכיוון הים.

תודה מיוחדת לשותפים ומקימי הגשר, ערן געש – אדריכל מתכנן, אורית רוב -קונסטרוקטור, הקבלן נביל פרוג'ה ועובדיו המסורים.

הקמת הגשר הינה עוד שלב בשיקום קטע "שביל נחל מרכזי" בנחל אלכסנדר אשר החל בקיץ שעבר ובו הושלמה סלילת השביל בבטון במקום האספלט ושופרו הנגישות והבטיחות.

לתמונות נוספות

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן