כתבו עלינו בגלובס טיולים

קצת אוויר צח ואסקפיזם בריא: טיילת חדשה בעמק יזרעאל ואגמון פולג בשרון

יעדים חדשים לטיולים, לא יותר מדי מאתגרים לימים אלה

מים, טבע ושביל

"… מאז נברא אגמון החולה, נולדו לו צאצאים, "אגמונים" חדשים, בעיקר באזור השרון, ובהם אגמון פולג. זה אכן אגם קטנטן, רק 60 דונם, אבל עם תועפות של חן. בדומה לאחיו גם הוא תולדה של מי תהום גבוהים, אלא שעד לפני שלושה עשורים ויותר שימש כמחצבת כורכר. לאחר שזו נעזבה וננטשה תפסו את השטח ערימות של אשפה וצמחי עזובה כולל מינים פולשים. ניסים אלמון, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון, האחראית על הפרויקט, מספר על 600 משאיות דאבל שנדרשו כדי לנקות אותה.

הפוטנציאל של המקום נבע מנוכחות מרשימה של מי תהום גבוהים שעלו מהקרקע, שהם מקור חיים, וברשות הבינו שפיתוח השטח יתאים לצורכי חינוך ופנאי. השטח הועבר מהקרן לשטחים פתוחים למועצת חוף השרון, והרשות פעלה לניקוי שיקום ופיתוח ולפני שנתיים נחנך אגמון פולג.
האגמון נושק למושב אודים ממזרח ולפארק יקום מצפון. גדר מקיפה את גוף המים ויש שביל טיול היקפי שלאורכו נבנו כמה מצפורים יפים ובעיקר הוצבו שלטי הסברה לימודיים על מקור המים, על ההיסטוריה החי והצומח. באמצע השבוע מגיעים תלמידים מיישובי המרחב, אבל בסופי שבוע זהו אתר טבע ונופש שמושך מטיילים.
מסלול הטיול המקיף את האגמון קליל ומקסים. בחלקים לאורכו ניטעו עצי פרי צעירים שמוסיפים יופי ויש חורשת אקליפטוסים קטנה. מתחם חנייה קטן ומסודר מקבל את האורחים, ואת האתר מקיפים שטחי חקלאות ותוואי נחל פולג
כך שהסביבה פסטורלית למדי.
כדי לשמור על אופיו הטבעי של האתר אין שולחנות פיקניק ואסור להבעיר אש. בנוסף אין פחי אשפה כדי למנוע פגיעה בבעלי חיים, אז אנא קחו את האשפה אתכם הביתה או לעגלות שמחוץ לאתר. כשני מיליון שקלים הושקעו בנקודת החן היפה, שמרו עליה באהבה.
איך מגיעים? מכביש 553 נכנסים לתחנת הרכבת של בית יהושע. נוסעים דרומה ובמפגש עם מסילת הרכבת מתחת לכביש פונים ימינה ושוב ימינה. משם יש שילוט, שימו לב שמדובר בדרך עפר, אך היא טובה לכל רכב."

 

 

 

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן