הוקמה מחדש מנהלת נחל חדרה

08/09/2022

הוקמה מחדש מנהלת נחל חדרה

"כפי שדרוש כפר שלם לגדל ילד כך דרוש כפר שלם כדי לדאוג לנחל", כך פתחה יו"ר רשות הניקוז וראשת מועצה אזורית עמק גלית שאול את אירוע ההקמה מחדש של מנהלת נחל חדרה.
באירוע החגיגי שהתקיים במועצה האזורית מנשה, בלטה נציגות כלל הגופים הפועלים במרחב אגן נחל חדרה. המנהלת הוקמה כדי לייצר שיתוף פעולה במשימה של שיקום ושימור נחל חדרה לטובת השכנים החיים לצד הנחל ולשמירה על המערכת הטבעית שלו. מינהלת שתגשר בין מחלוקות, תאגם משאבים, תתאם ותקדם שיתופי פעולה אשר יבנו סביבה מקיימת ומיטיבה עבור כלל יושבי האגן.
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שלחה ברכה מצולמת ובה ציינה כי אגן נחל חדרה מציע בשורה למדינה כולה. בדבריה אמרה, כי "שיקום הנחלים ובתי הגידול הלחים ופיתוח מוקדי נופש סביב מקורות מים באזור, יספק מענה לדרישה הגוברת לפעילות פנאי קרוב לריכוזי אוכלוסין. אגן נחל חדרה יוכל להוות מקור משיכה ראוי בעתיד הלא רחוק. שיקום נחלים ובתי הגידול הלחים בסביבת הנחלים מסייעים לנו לבנות חוסן אקלימי ולשרוד את איומי שינויי אקלים."
המשתתפים הסכימו שנדרשת הקצאת מים נאותה לנחלים, שיקום בית הגידול של אפיקי הנחל, הפסקה ומניעת הזיהום וכן הקצאת רצועת חיץ רחבה על מנת למקסם את מערכות הנחל.
נסים אלמון, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון, אמר כי אחד היעדים המרכזיים של המנהלת, הוא לשמור על נחל חדרה כמרחב ירוק לטובת הדורות הבאים למול הפיתוח המואץ. השמירה על הנחל חייבת להיות חלק אינטגרלי מתוכניות הפיתוח כדי לנהל סיכוני הצפות ושיטפונות וגם כדי לשמור על מערכת אקולוגית טבעית.
אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה נבחר לעמוד בראש המנהלת. בדבריו, ציין את ייחודיותו של האזור באוכלוסייה החיה בשיתוף פעולה וכבוד הדדי.
במפגש מונתה ועדת היגוי ומשתתפי המנהלת כבר החלו תהליך של מיפוי האתגרים המשותפים בהם תעסוק המנהלת.
זהו צעד ראשון במסע מרתק לשימור נחל חדרה, אנו מצפים לשיתופי פעולה שיעשו טוב לנחל ולסביבתו.

נסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון דובר בפני משתתפי אירוע הקמת מנהלת נחל חדרה
אירוע הקמת מנהלת נחל חדרה
השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג בברכה מצולמת למשתתפי נסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון דובר בפני משתתפי אירוע הקמת מנהלת נחל חדרה
רן פרחי רכז מקצועי ברשות הניקוז, מציג את נושאי הקמת המנהלת

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן