ביקור סגן שר החקלאות ברשות ניקוז ונחלים שרון

15/05/2023

ביקור סגן שר החקלאות ברשות ניקוז ונחלים שרון

רשות ניקוז ונחלים שרון אירחה את סגן שר החקלאות משה אבוטבול, ד"ר דוד אסף מנהל האגף לשימור קרקע והמשנה למנכ"ל המשרד יובל ליפקין וצוותם. את הסיור הנחו נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז וצוותו, גלית שאול ראשת המועצה האזורית עמק חפר ויו"ר רשות הניקוז.
הסיור נפתח בחוות "אורגני גרין", שם הוצגה פעילות רשות הניקוז. גלית שאול בירכה את המשתתפים וציינה את האתגרים העומדים בפני הרשות לנוכח משבר האקלים, לחצי הבנייה המואצת והרצון לשמור על אי ירוק בלב המדינה.
גלית הזכירה את נושא נחלים חוצי גבולות ותוצאות זיהום השפכים המגיעים משטחי הרשות הפלשתינאית. בדבריה התייחסה גם לבעיות הנגר מהעיר חריש ולפתרונות אותם מייצרת הרשות במטרה להגן על העיר חדרה מפני שיטפונות.
בתוך כך סיפרה על חזון "אי ירוק" מיזם לשימור השטחים הירוקים במותניים הצרות של המדינה. גלית ביקשה שתהיה החלטת ממשלה בנושא זה והתייחסות חוקתית לשימור ושיקום נחלים.
נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז נתן סקירה על רשות הניקוז והציג את האתגרים הרבים העומדים לפתחה. המרכזיים שבהם: הגנה על העיר חדרה מפני שיטפונות, נחלים חוצי גבולות והזיהום המגיע מהרשות הפלשתינאית, הגדלת כושר ההולכה של נחל פולג הזורם בתוך בנייה מואצת של ערי השרון ושמירה על השטחים הפתוחים.
נסים הדגיש את חשיבותם של הפרויקטים אותם מובילה רשות הניקוז אשר כל התשתיות של מדינת ישראל חוצות את שטחי האחריות שלה. בתוך כך, הרשות בשלב תכנון וביצוע של דו"ח סיכונים מקיף בנושא מניעת שיטפונות והיערכות לשנים הבאות לאגנים חדרה פולג ואלכסנדר. עם דגש על פרויקט לאומי תת"ל 122 להגנה על העיר חדרה, הראשון מסוגו בניהול רשות ניקוז בארץ, המתייחס בראיה אגנית מקפת לכול אגן הניקוז של נחל חדרה.
נסים ציין בין השאר שבתוך תהליכי שיקום הנחלים, נטעה רשות הניקוז מעל 30,000 עצים בוגרים בפארקים ועל גדות הנחלים שבשטחה.
המקומות שנבחרו לסיור, נועדו להמחיש לסגן השר וצוותו דוגמאות לפעילות הרשות בתחומים השונים.
תחילה ביקרו באזור תחנת הכוח גזית בחדרה שם קיבלו הסבר בשטח כיצד פועלת תכנית ההגנה על העיר מפני שיטפונות. בהמשך, ביקרו במט"ש יד חנה וחזו בזיהום המגיע מהרשות הפלשתינאית לנחל שכם וכל הפעולות הנעשות לעצירת זיהום הנחל, ביניהם הקמת האגנים הירוקים.
ביקור בפארק נחל חביבה שהוא מודל לשיקום נחל ופעילות קהילה. חפי פריד משדה יצחק – נציגת חקלאי האזור, הציגה את שיתוף הפעולה של התושבים עם רשות הניקוז לשמירה וטיפוח נחל חביבה. חפי היא נאמנת נחל שסיימה את קורס נאמני הנחל של רשות הניקוז ובחרה בנחל חביבה כפרויקט אותו היא מובילה ביחד עם תושבי האזור.
את הסיור קינחו בביקור באגמון חפר שהוא פנינת טבע מהיפים בארץ.
לסיכום הודתה גלית לשר וציינה את הרוח החדשה הנושבת ממשרד החקלאות. גלית הדגישה כי היכולת שלנו לפעול יחד בראיה רחבה לקידום אינטרסים משותפים תסייע למנוע אסונות בחורף. כך נמשיך לפעול להגנה מפני שיטפונות ומניעת נזקים ברכוש או בנפש.
נסים אלמון בירך על הכימיה הטובה עם המשרד והודה לסגן השר שנותן רוח גבית לזרוע הביצועית המקצועית בתחום ניקוז הנחלים, מתוך קשב לצרכים הנדרשים, ורצון אמיתי לסייע בפתרון בעיות ייחודיות.
סגן השר התרשם מאוד מפעילות הרשות ומגודל האחריות המונחת על כתפיה. הוא הביע נכונות לפעול ביחד עם שר החקלאות דיכטר, לשיפור הדיאלוג, לגיוס תקציבים ואיגום משאבים. "אני וצוותי עומדים לרשותכם במטרה לסייע לרשות להמשיך בפעילותה החשובה" אמר סגן השר. והוסיף: "…נסים אלמון הוא החוט עליו שזורים פניני המחרוזת המקשטים את מתניה הצרות של מדינת ישראל".
אנו מצפים לתוצאות הטובות של שיתוף הפעולה הפורה עם משרד החקלאות והאגף לשימור קרקע.

סגן השר באגמון חפר
נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז מציג את הרשות
גשר הנפתול נחל חדרה
נחל אלכסנדר
תחנת הכוח גזית בחדרה
נחל אלכסנדר
נחל חדרה בואכה פארק הנפתול
פארק נחל חביבה
פארק נחל חביבה
פארק נחל חביבה

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן