שומרים על הנחל

מפגש הסיום של קורס שומרי נחל אלכסנדר, התקיים במצפה איתן שהוא עוד פינה קסומה על גדת הנחל.

שעת בין ערביים, רוח סתיו קרירה מצננת את היום החם. התכנסו נאמני נחל אלכסנדר הוותיקים (נאנא) ושומרי הנחל החדשים, תושבים מהעמק, אנשי ונשות רשות ניקוז ונחלים שרון, ראשת המועצה גלית שאול שהיא גם יו"ר רשות הניקוז, סגנה חיזקי סיבק האחראי על מנהלת נחל אלכסנדר ועבד פרוג'ה הקבלן שביצע את העבודות במצפה.

 

נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז ציין את תפקידה החשוב של הרשות במניעת שיטפונות ובדיאלוג עם הבניה המואצת. מתוך כך, רשות הניקוז רואה חשיבות בחיזוק את הקשר של הקהילה עם הנחל הקרוב אליה. במהלך השנה עוסקים בפתרונות הנדסיים וגם, בחינוך והסברה. מתקיימים סיורים ופעולות לטובת הנחל- במטרה להמשיך ולהרחיב את המודעות בקרב תלמידים, נוער ותושבים ולייצר תחושת שותפות בשמירה עליו.

במפגש נחשפו המשתתפים לסיפורי נחל ואנקדוטות משעשעות מפי נפתלי בן סירא מוותיקי כפר ויתקין. סיפורו ההרואי של יובל תמיר, לוחם ומפקד בשייטת חתם את המפגש והותיר המון חומר למחשבה על התוצאות הקשות של זיהום הקישון.

בקורס שומרי הנחל השתתפו הפעם כ-40 מתנדבים אשר נחשפו לפנים הרבות והמאתגרות של נחל אלכסנדר וסביבתו. בתום הקורס תבחר כל קבוצה פרויקט אותו יובילו בקרב קהילה הגרה בסמוך לנחל.

נסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז

גלית שאול ראשת המועצה ויו"ר רשות ניקוז
יובל תמיר מספר על נחל הקישון והקשר שלו לנחל אלכסנדר
חיזקי סיבק סגן ראשת המועצה
נפגשים על גדת הנחל
נפגשים על גדת הנחל
נפתלי בן סירא מוותיקי העמק
נפגשים על גדת הנחל
נפגשים על גדת הנחל
נפגשים על גדת הנחל
נפגשים על גדת הנחל
נפתלי בן סירא עם גלית שאול ראשת המועצה ונסים אלמון מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון
נפגשים על גדת הנחל
נפתלי בן סירא עם נסים אלמון

 

 

 

תודה!

הודעתך נשלחה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן